Un manual de Educație Socială pentru clasa a V-a, aprobat de Ministerul Educației, stârnește controverse. În exemplele oferite copiilor, părinții sunt prezentați ca opresori, iar fuga de acasă, ca o soluție pentru elevi, potrivit Adevărul.
Manualul ar fi trecut printr-un proces de verificare a Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare.
Într-una dintre lecții, Maria, o fată de la țară, apare în rolul „oprimatei”, în timp ce tatăl ei este descris ca „opresor” din cauza faptului că se opune ca ea să meargă la un liceu din oraș. Într-una dintre scene, fata plănuiește să fugă de acasă, împreună cu sora ei, la o mătușă de la oraș, ca să își continue studiile.
Este doar unul dintre exemplele prezentate în manual în aceeași notă.
Potrivit specialiștilor din domeniu, termenii utilizați în manual sunt adesea folosiți domeniu, iar exercițiul este unul potrivit pentru elevi.
„Sunt termeni specifici teatrului-forum. Este o metodă de intervenție socială care stimulează creativitatea, stimulează dialogul între oameni și are ca scop final această schimbare de atitudine în privința unor probleme sociale”, a declarat Andreea Popescu, profesoară de psihologie, potrivit euronews.ro, care i-a contactat atât pe autorii manualului, cât și pe reprezentanții Ministerului Educației, fără a primi deocamdată un răspuns.
Lecție controversată într-un manual de clasa a V-a, aprobat de Minister. Elevii învață să fugă de acasă
- Detalii
- educatieprinlectura
- Știri