În mod normal, nu ar fi fost necesară o intervenție suplimentară pe tema grevei profesorilor, deoarece există deja o abundență de reacții pe acest subiect. Însă, situația actuală, departe de a fi limpede pentru toată lumea, a stârnit, ca de altfel mai toate disensiunile politice din ultima vreme, o polarizare socială profundă. Într-o societate democratică nu este o problemă în sine existența polarizării, dar, de această dată, polarizarea s-a creat asupra unor aspecte evidente, de bun simț.
Îmi explica o mămică despre cum simte că dependența copilului ei (în vârstă de 7 ani) de telefonul mobil este tot mai accentuată. Că zilnic petrece câteva ore stând în pat și butonând telefonul. Uneori îl ține aproape și la masă, chiar lângă farfuria cu mâncare sau intră cu telefonul la toaletă. În timp ce vorbea cu mine nu s-a putut abține să nu verifice de vreo două ori notificările, mesajele sau ce or fi fost.
Mama unei adolescente de 14 ani mi-a povestit că a sesizat o schimbare de comportament la fiica sa, care în ultima perioadă s-a accentuat. Fata comunica din ce în ce mai puțin acasă, asculta în camera sa melodii foarte triste, nu mai era atât de veselă ca înainte și de la un timp nu mai simțea nevoia să se întâlnească în afara școlii cu grupul de colegi care îi erau și prieteni.
Trafic intens. Sunt în mașină pe o stradă din oraș și avansăm câte 2-3 metri la 10 minute. Pe sensul nostru stăm bară la bară, într-o coloană destul de lungă. Pe sensul celălalt se circulă normal. Așteptarea este mai plăcută privind pe fereastră la clădiri, copaci și trecători.
Astăzi, în prima zi de grevă generală, am avut ocazia de a purta câteva discuții amicale cu mai mulți părinți. Eu, tot în calitate de mămică. Cu această ocazie am identificat cel puțin cinci mituri false care circulă despre profesori și care merită să fie explicate și demontate, deoarece nu fac decât să contribuie la adâncirea prăpastiei dintre părinți și cadre didactice.
Fac GREVĂ, deoarece îmi doresc să fie repusă în drepturi însemnătatea cuvântului „a educa"! Pentru mine, „a educa" înseamnă a modela suflete, iar a fi dascăl presupune a te angaja într-o bătălie din care nu-ți poți permite decât să ieși învingător; de tine depinde viitorul celor pe care îi educi, mai precis, de modul în care folosești întreg arsenalul de cunoștințe și priceperi pentru a crea acel tip de personalitate care să răspundă cu brio tuturor provocărilor existențiale.
Am intrat într-un magazin naturist să caut sirop de brad. Un magazin mare, dintr-un centru comercial, cu rafturi pe ambele părți și trei insule pe mijloc cu tot felul de produse, de la ceaiuri până la cosmetice naturale. Eram doar eu și vânzătoarea. Până să ajung la raftul cu siropuri, ,,m-a furat peisajul" și am zăbovit puțin pe la alte rafturi, citind ingredientele.
Un om pisălog înseamnă cineva care plictisește cu insistențele, care repetă același lucru, până își atinge scopul. Un părinte pisălog poate fi caracterizat drept un părinte cicălitor.
Când l-am cunoscut pe Matei era în clasa I la o școală publică, unde petrecea 4 ore pe zi. Avea probleme de integrare în colectivul clasei, în sensul că interacționa greu cu ceilalți copii, participa cu dificultate la orice joc, pentru că nu reușea să intre ușor în rol și să susțină o comunicare firească, potrivită vârstei sale.
Educația nu se rezumă la ceea ce copilul învață la școală. Cei șapte ani de acasă și educația pe care elevul o primește în familie au un rol esențial și completează ceea ce elevul dobândește în instituțiile de învățământ.
Suntem un portal unic din domeniul educației. Integru, fără finanțare și fără interese politice, gestionat de un grup de profesori și specialiști din educație care se implică voluntar. Susținem educația prin lectură, dreptul la libera exprimare și promovarea exemplelor pozitive din educație, publicând gratuit articole, opinii și comunicate de presă. Dacă doriți să susțineți proiectul nostru, o puteți face printr-un gest simplu, donând o sumă simbolică. Mulțumim!
Conținutul și designului www.educațieprinlectură.ro cum ar fi textul, grafica, logo-urile, butoanele, imaginile, clipurile audio/video, bazele de date și software-ul, este proprietatea Societății sau a furnizorilor săi și nu poate fi utilizat fără acordul Societății, care poate fi solicitat la office@educațieprinlectură.ro