Știu exact ce făceam pe 28 februarie 1996. Eram clasa a VII-a și dădeam teza la matematică. Subiectele mi se păruseră dificile și speram cu emoție să iau măcar nota 6. Primisem în aceeași zi nota la teza de la limba română și eram mulțumită de rezultat. Am dat înainte două, trei pagini din jurnal și am aflat că mă descurcasem bine și la matematică, luasem 8,50. Scriam înclinat spre stânga. Pe 28 iunie, exact 4 luni mai târziu, mă pregăteam să plec într-o tabără. Habar nu aveam cu ce amintiri frumoase mă voi întoarce de acolo. Și scriam înclinat spre dreapta...:)
Am citit acum câțiva ani într-o carte un sfat foarte bun: când nu știi ce să faci într-o situație, când ai o alegere de făcut cu mai multe variante și te afli într-o mare cumpănă, încearcă să reduci totul la bani sau iubire (indiferent de tipul ei). Alegerea pe care o vei face din iubire (de sine, pentru aproapele tău, pentru familie, pentru o pasiune etc) nu te va duce niciodată pe un drum greșit.
Când am luat-o pe ,,Zuza" noastră (nu o cheamă așa, dar i se potrivește de minune) era toamnă. Am ajuns la canisa de labradori noaptea, pentru că a intervenit ceva care ne-a făcut să întârziem câteva ore. În țarc erau cinci băieți și o fetiță durdulie, care nu ne băga deloc în seamă. Doream neapărat fetiță și am întrebat dacă e singura (eu îmi imaginam cum venea ea la noi, dând din codiță, iar aceasta ne ignora cu succes). Așa am aflat că mai este o fetiță, ascunsă după un paravan din lemn.
Am fost martora unei scene incredibile într-un supermarket din Sectorul 1. La rând la casă de marcat, în fața mea era un bătrân. Avea în jur de 80 de ani. Îmbrăcat la costum (vechi și el dar elegant, cu batistă asortată la vedere), cu un cărucior de cumpărături în care avea zahăr, ulei, făină, câteva legume, ceva dulce.
Ce-și poate dori mai mult un părinte, decât un copil sănătos, frumos, inteligent, cu rezultate școlare foarte bune? Ei bine, pentru unii adulți nu este suficient și atunci, prin comportamentul lor provoacă traume emoționale și foarte multă nefericire, pierzând practic poate cel mai important obiectiv, acela de a crește un copil fericit și echilibrat.
În activitatea didactică am fost de multe ori în observare. Și am avut la rândul meu oameni prezenți în sala de clasă, în observare. Observarea este parte a procesului de cunoaștere. De fapt, este cea mai directă formă de a achiziționa informație printr-o experiență directă. Concret, activitatea constă în a fi prezent, cât mai discret, fără a interveni în niciun fel, dar fiind foarte atent la ceea ce se întâmplă în fața ta, la ceea ce vezi și auzi.
Despre ziua de ieri probabil ați citit deja multe articole, opinii și analize. Nu mai intru în detalii de context. Voi menționa direct concluziile mele personale, în urma grevei profesorilor:
Dincolo de proteste, negocieri, oferte, calcule și măsuri, ieri s-a petrecut ceva mult mai important. O lecție publică, la care am participat toți, de onoare și demnitate. O palmă zgomotoasă dată peste obrazul gros al clasei politice!
În mod normal, nu ar fi fost necesară o intervenție suplimentară pe tema grevei profesorilor, deoarece există deja o abundență de reacții pe acest subiect. Însă, situația actuală, departe de a fi limpede pentru toată lumea, a stârnit, ca de altfel mai toate disensiunile politice din ultima vreme, o polarizare socială profundă. Într-o societate democratică nu este o problemă în sine existența polarizării, dar, de această dată, polarizarea s-a creat asupra unor aspecte evidente, de bun simț.
Suntem un popor ușor de manipulat, este o certitudine! Vocali, cu tendința de a ne însuși imediat opiniile altora (dacă sunt formulate apăsând pe butoanele emoției) fără a le pune la îndoială deloc, fără a gândi critic, putem fi foarte ușor determinați să credem lucruri, să facem alegeri sau pur și simplu să nu reacționăm.
Conținutul și designului www.educațieprinlectură.ro cum ar fi textul, grafica, logo-urile, butoanele, imaginile, clipurile audio/video, bazele de date și software-ul, este proprietatea Societății sau a furnizorilor săi și nu poate fi utilizat fără acordul Societății, care poate fi solicitat la office@educațieprinlectură.ro