Hotel de 5 stele, cu piscină proprie și plajă privată. Cobori la 7 dimineața să prinzi soarele ,,bun". În jurul piscinei nu este picior de om, dar toate șezlongurile sunt ocupate... de prosoape. Lăsate de seara, să păstreze ,,rezervarea", chiar dacă stăpânul lor are chef să doarmă mai mult sau uită să mai vine. 

Mergi pe plaja privată, mai bine, că faci și aerosoli, dar și acolo te trezești fără loc. Pe șezlongurile de lemn, sub umbreluțele de paie stau alte prosoape. Chiar dacă nu e nimeni, chiar dacă peste tot sunt afișate regulamente care interzic acest ,,obicei", nu ai unde să te așezi. 

Cred că fiecare turist a trecut cel puțin o dată prin situația de mai sus. Ei bine, metoda reinventată a apărut și în parcurile pentru copii.

La locurile de joacă, zeci de părinți și bunici ajung să stea cu orele în picioare, în timp ce băncile goale sunt ocupate doar de genți, pungi și pet-uri, după metoda ,,prosopul".



Ce denotă astfel de obiceiuri despre persoanele care procedează așa:


* Egoism - Se gândesc doar la propriile nevoi. Simpla posibilitate de a avea nevoie de acel loc, fără o certitudine clară că se va concretiza, este suficientă pentru a-l ,,rezerva". 

* Lipsă de empatie - Nevoile celorlalți nu există și nu sunt luate în calcul de aceste persoane, indiferent dacă este vorba despre oameni în vârstă, femei sau copii. Cei care procedează astfel sunt genul care cumpără ultimele 10 pâini chiar dacă în spatele lor la coadă mai sunt două mame cu copii de mână.

* Lipsă de educație - Le lipsesc ,,cei 7 ani de-acasă", politețea, bunul-simț și nu se gândesc la exemplul negativ pe care îl oferă propriilor copii. Puterea exemplului este una dintre cele mai eficiente metode de educație.

* Sfidarea regulamentelor și a regulilor - Sunt oameni necivilizați, care nu pot respecta normele sociale scrise și nescrise, fără respect și principii. De obicei sunt cei care lasă ambalaje și gunoaie în urma lor, parchează în locuri nepermise blocând alte mașini și-i deranjează constant pe cei din jur cu muzică tare, fum de țigară sau remarci răutăcioase.


Cum ar trebui procedat în astfel de situații:


Cu cât sunt tolerate mai mult aceste proaste obiceiuri, cu atât se amplifică. Lipsa de reacție încurajează astfel de apucături. De aceea, în locurile publice, ,,rezervările" de acest tip pe perioade lungi de timp, folosind un pet sau o pungă, ar trebui ignorate, ca și cum banca ar fi neocupată.

Dacă vă aflați într-un loc în care există un regulament clar care este încălcat cu astfel de ,,metode", cel mai bine este să semnalați constant personalului neregulile care au loc și să-i rugați pe reprezentanți să intervină. Este cea mai bună soluție, pentru a nu intra direct în polemică cu cei care procedează așa.

Iată un exemplu din Tenerife:

;@mandsandrands #tenerife #pool #sunbedsaving #towelson sunbeds #hotelsecurity #GranHotelCostaAdeje #granhoteltenerife ♬ Unstoppable (I put my armor on, show you how strong I am) - Sia