Cred că ieri sau alaltăieri citeam un comentariu la o postare despre schimbările climatice și încercam să îmi potolesc furia. O doamnă întreba pe un grup public de cadre didactice ce activități putem să desfășurăm când le prezentăm elevilor această temă importantă.
Un alt stimat domn, după putința sa, spune sec cum se îmbracă dacă-i frig și hidratează dacă-i secetă. Nu mai are rost să comentez.
Mulți dintre români se încăpățânează să nu vadă realitatea dezastrului pe care îl generează încălzirea globală și poluarea. Cred că le scade stima de sine dacă duc ambalajele la reciclat sau dacă colectează selectiv. Unii cred și că dopul a fost atașat sticlelor la inițiativa ocultei mondiale care ne vrea tăcuți și manipulați (aici mă doare mintea să mai pot interveni).
Nu, e vorba de o realitate simplă. Poluăm atât de mult că planeta face ce știe ea mai bine - să își recapete echilibrul singură, dând naștere unor efecte nocive, chiar dacă pe termen scurt nu realizăm.
Le-am vorbit elevilor mei despre toate aceste lucruri și am insistat că îmbrățișarea unor astfel de mentalități reduse nu vor duce vreodată către o evoluție sănătoasă. Poți avea miliarde sau nimic în conturi, naturii nu-i pasă de situația ta materială sau de conspirații. Vina va fi distribuită în mod egal tuturor.
Prof. Petruț Rizea: De ce e important să le vorbim elevilor despre schimbările climatice
- Detalii
- Prof. Petruț Rizea
- Cuvinte