Din acest an școlar, după 11 ani de predat adulților și un an în sistemul de stat german, am ajuns și diriginta unei clase a șaptea. A venit și seara primei ședințe cu părinții, aceste ședințe ținându-se doar de două ori în timpul unui an școlar.
În acea seară de joi, au fost prezenți doar jumătate. Nu mă așteptam să apară toți. Deoarece nu îi cunoșteam, pregătisem post-its cu prenumele copilului lor, plasate unde stă fiecare elev și am rugat părinții să se așeze exact așa: în băncile copiilor lor. Strategia a funcționat. Au înțeles exercițiul și li s-a părut amuzant.
Când am văzut că zâmbeau, am înțeles că am câștigat prima mică “rundă”. Totul a fost ca la speed-dating: m-am prezentat, apoi ei, scurt și la obiect.
Ședința a început la 18:30, deci târziu, pe o zăpușeală teribilă, în școala veche, cu săli de clasă mici, urâțele și evident, fără aer condiționat sau ventilatoare. Văzându-le fețele cam lungi, am încercat să fiu cât mai concisă, mai ales ca și eu eram obosită după 7 ore de predat.
Cred că prin faptul că le-am înțeles privirile obosite am reușit să deschid și mai mult comunicarea. Susținerea lor este pentru noi profesorii esențială.
Am discutat la obiect ceea ce pregătisem cu câteva zile înainte, sub forma unor hand-outs, ceea ce am observat că le-a făcut plăcere: însemna că nu trebuiau să scrie nimic, puteau doar să asculte. Am avut atenția lor și am putut să îmi formez primele impresii, la fel și ei. Sau mai ales ei.
Am putut înțelege imediat părintele cărui elev sau cărei eleve era, prin fizionomie, mimică si mai ales felul de a se exprima. Știm că de mici, copiii îmbrățișează subconștient mimetismul. QED.
Per total, am observat că au fost amabili, mai direcți, tipic nemții din estul Germaniei. Din motive de confidențialitate nu pot divulga ceea ce am discutat, dar mi-a plăcut că i-am observat atenți.
Cred că unii din ei se revedeau în anii lor de elevi, stând unii cuminți iar alții mai agitați. Cred că aveam mereu în subconștient toate dățile în care părinții mei mergeau la școală, și cât de des, prin urmare am dorit să le ofer transparența de care se discută atât de mult în Germania.
Prin informațiile primite, complete pentru perioada școlară în care ne aflăm, nu au avut multe întrebări. Câteva mămici au rămas să mai vorbim și mi-au lăsat o impresie foarte plăcută și sper că și eu lor.
Nu pot decât să mă declar mulțumită de prima “rundă de negocieri”.
(Va urma)
Un material realizat de:
Miriam Mircea
PR and languages pro
Fort Knox PR founder
Prima ședință cu părinții, ca dirigintă în Germania
- Detalii
- Miriam Mircea
- Cuvinte