Percepția familiei despre școală, influențează percepția copilului. Un preșcolar nu trebuie sa audă replici ce asociază școala cu un mediul ostil și rece, cum ar fi:
,,Te-ai trezit târziu, dar lasă că la anul începi școala, vezi tu atunci, nu o să mai poți dormi până la cât vrei tu!"
sau
,,Când vei începe școala nu o să te mai poți juca atâta, vei avea zilnic multe teme de făcut!"
Așa cum nici unui școlar nu trebuie să i se spună despre cadrul didactic:
,,Ți-a pus doar ,,Bine"?! Lasă că vin eu să-i bag mințile în cap!"
Transferul de încredere este important. Respectul se insuflă. Școala înseamnă echipa: elev, familie, profesori. Educație înseamnă o muncă de echipă iar echipa este formată din profesori, părinți și elevi. Toate părțile sunt de aceeași parte a baricadei și aceasta este viziunea corectă asupra educației. Nu există un ,,război" de orgolii între profesori și elevi sau profesori și părinți.
Cadrele didactice trebuie să facă dovada unor excelente abilități interpersonale, deoarece lipsa acestora poate împiedica foarte mult relația părinte - cadru didactic. Profesorii trebuie să reușească o bună comunicare cu tot felul de oameni, fiecare cu nivelul său de educație și înțelegere.
Buna comunicare cu părinții și implicarea acestora în deciziile și activitățile clasei sunt foarte importante. Părinții ar trebui să rămână la fel de implicaţi și interesați de educația copiilor lor, de la nivel preşcolar până la liceu, să țină legătura cu profesorul, să se străduiască să mențină un nivel bun al comunicării și să acorde timp și sprijin copilului.Implicarea părinților nu doar ajută la creșterea calității nivelului de educație al copilului, ci ridică și moralul profesorilor.
Cadrele didactice trebuie să se exprime adecvat atât verbal, cât și în scris, în scopul de a-i informa pe părinţi cu privire la progresul copiilor lor. Ei trebuie să poată explica punctele forte și punctele slabe ale elevilor cu diplomație și respect, astfel încât părinții să înțeleagă corect mesajul și să fie receptivi. Este important mai ales atunci când profesorul transmite un mesaj referitor la abateri disciplinare sau probleme de învățare ale elevului, să fie comunicat cu tact și cu bunăvoință și deschidere. Este esențial ca astfel de comunicări să fie private, nu în fața altor părinți sau a altor elevi.