Înțelegerea este motivul lecturii. Dacă cititorii pot citi cuvintele, dar nu înțeleg sau nu se conectează la ceea ce citesc, ei nu citesc cu adevărat. Cititorii buni sunt atât intenționați, cât și activi și au abilitățile de a absorbi ceea ce citesc, de a-l analiza, de a-i da un sens.

Cititorii puternici gândesc activ în timp ce citesc. Ei își folosesc experiențele și cunoștințele despre lume, morfologia, vocabularul, structura limbii și strategiile de citire pentru a da sens textului și a ști cum să profite la maximum de el.

Ei se gândesc la structura textului în timp ce citesc. Ei știu când au probleme cu înțelegerea și ce strategii de gândire să folosească pentru a rezolva aceste probleme atunci când apar. Aceste elemente permit unui cititor calificat să creeze un model mental al textului în timp ce citește.

Profesorii pot juca un rol esențial în a-i ajuta pe elevi să-și dezvolte abilitățile de înțelegere. Cercetările privind citirea au arătat că instruirea înțelegerii poate ajuta elevii să facă o treabă mai bună de a înțelege și a-și aminti ceea ce au citit. O bună instruire poate ajuta, de asemenea, elevii să comunice cu ceilalți, verbal și în scris, despre ceea ce au citit.

În cadrul activităților desfășurate în cabinetul de logopedie din cadrul Școlii Gimnaziale Dacia din Târgu Mureș cu prilejul Zilei Naționale a Lecturii elevii l-au însoțit pe Apolodor în aventurile sale și au reprodus prin colaj și desen secvențe din text.

Material realizat de Prof. Rosca Simona-Bianca, CJRAE Mures