Viziunea noastră a fost să facem lucrurile diferit, acordând o importanță deosebită dezvoltării emoționale a copiilor de la o vârstă fragedă. Metoda noastră se concentrează pe ideea că, atunci când nevoile emoționale ale unui copil sunt îndeplinite, performanța academică urmează în mod natural.

Copiii mici sunt adesea un amestec de emoții și se luptă să facă distincția între cine sunt și ceea ce simt într-un anumit moment. Prin crearea unui spațiu în care copiii pot exprima și verbaliza aceste emoții, îi ajutăm să le identifice și, odată identificate, emoțiile pot trece prin ei, permițându-le să revină la starea de echilibru.

Totuși, punerea în practică a acestei filozofii nu este întotdeauna ușoară. Orice profesor se poate găsi în dificultate atunci când trebuie să facă o pauză pentru a acorda atenție emoțiilor copiilor din clasă. Acest lucru poate fi intimidant, mai ales în fața presiunii de a acoperi întreaga materie într-un timp scurt și de a gestiona un număr mare de elevi, fiecare cu nevoile sale specifice.

Adesea, profesorii se tem că oprirea pentru a aborda emoțiile unui singur copil ar putea perturba lecția și ar putea duce la întârzieri în acoperirea programului școlar.

Noi, la Researchers Schoolhouse, am descoperit că, deși fiecare copil pare să aibă nevoi diferite, există câteva nevoi primare comune. Atunci când acordăm atenție unui copil în prezența celorlalți, toți învață din acea experiență. Este ca un "giving forward": începi cu un copil sau doi care ies mai mult în evidență și descoperi ușor cum ceilalți învață de la ei. Aceasta nu doar că nu perturbă lecția, ci îmbunătățește coeziunea grupului și înțelegerea reciprocă.

Atât la școală, cât și la grădiniță, predăm în epoci. Timp de o săptămână, copiii învață despre un singur subiect, combinând toate materiile principale într-un mod integrat și captivant. Această abordare holistică include și activități relaxante și artistice, precum pictura, desenul, meșteșugurile, muzica și dansul.

Alegerea de a structura învățarea în epoci oferă copiilor oportunitatea de a se concentra profund pe un subiect, permițându-le să sedimenteze informațiile învățate până când acel subiect este reluat. Astfel, copiii nu sunt suprasolicitați cu informații fragmentate, ci au timpul necesar pentru a înțelege și a asimila cunoștințele, consolidându-și în mod natural învățarea.

Educația se îmbină armonios cu dezvoltarea emoțională, oferind copiilor nu doar cunoștințe, ci și abilități esențiale pentru viață. Vă invităm să ne cunoașteți și să descoperiți cum, împreună, putem transforma educația într-o experiență cu adevărat specială și semnificativă pentru fiecare copil.

Prof. Andra Ciorbă
Fondator și Director Researchers Schoolhouse din Cluj-Napoca
Școală primară, acreditată în sistemul educațional britanic
Sursa foto - Researches Schoolhouse